Varför mäter vi NKI (Nöjd Kund Index?)
Vårt mål är att utveckla verksamheten, våra fastigheter och servicen till våra kunder. Om vi inte vet vad våra hyresgäster tycker är värdefullt, eller vad de saknar, har vi svårt att förbättra vårt erbjudande. Vi vill ju att våra hyresgäster ska trivas hos oss! Undersökningen genomförs vartannat år av ett oberoende företag.
HUR GICK VI TILLVÄGA?
Samtliga hyresgäster med en e-postadress registrerad i vårt system fick webbenkäten. Av de hyresgäster som inte hade någon e-post, valde vi slumpmässigt ut 150 personer som intervjuades per telefon.
HUR MÅNGA SVARADE?
Totalt svarade hela 578 personer på enkäten vilket blir 42% och det anses vara en bra siffra. Nästa gång hoppas vi att ännu fler vill delta.
TACK FÖR ATT NI GAV OSS ETT BRA NKI
Totalt fick vi 7,5 poäng i NKI (Nöjd Kund Index) på en tiogradig skala och det tycker vi är ett bra betyg. Högst betyg fick kontakten med personalen i BoButiken och kontakten med våra reparatörer och hantverkare, som hamnade långt över 8! Fantastiskt roligt eftersom en bra kontakt mellan oss och våra hyresgäster är A och O.
Men inget är så bra att det inte kan bli bättre. Svaren kring frågor runt Min lägenhet, Gemensamma utrymmen, Information samt Säkerhet och trygghet är områden där vi ser möjlighet till förbättringar. Standard och städning av tvättstugor är något vi redan påbörjat ett arbete med. Tillval för lägenheten: att du som hyresgäst ska kunna välja exempelvis nya köksluckor om du är villig att betala för detta. Det är något vi kommer att införa inom kort.
EFTERFRÅGAN PÅ BÄTTRE KOMMUNIKATION
Vi fick en del fritextkommentarer om hemsidan och här kan vi berätta att vi under 2021 planerar att göra en ny, mer informativ och mobilanpassad sida.
Information kring underhållsåtgärder efterfrågades och vi har lagt upp en sida med rubriken Underhåll här på hemsidan där vi listar pågående och planerade arbeten.
Det var också många som uttryckte önskemål om fler digitala tjänster, något vi hela tiden jobbar på.
Du vet väl att du kan
- Logga in med Bank-ID på Mina sidor
- Ladda upp en bild till din felanmälan
- Säga upp kontrakt via Mina sidor
- Betala med e-faktura
- E-signera kontrakt
- Boka ett digitalt möte med våra uthyrare?
VI FORTSÄTTER VÅRT FÖRBÄTTRINGSARBETE
Vi jobbar ständigt på att bli bättre och era svar är till stor hjälp. Vi kommer att berätta mer om vad som händer. Målet är att ni ska tycka att vi är ännu bättre vid nästa undersökning som genomförs 2022!
|





|