Felanmälan via Mina sidor
I första hand gör du din felanmälan genom att logga in på Mina sidor
|
Telefontid Felanmälan
SEMESTERSTÄNGT
11 JULI - 24 JULI (v28-29) har vi stängt.
För akuta ärenden hänvisar vi till Jouren, se nedan.
Övriga ärenden gör du enkelt, när som helst via Mina sidor.
Under sommaren har vi lägre bemanning. Det kan därför ta lite längre tid innan du får ditt ärende åtgärdat. För ärenden som inte är akuta ber vi därför om tålamod - vi har inte glömt bort dig. Tack för föråstelsen!
Trevlig sommar!
|
Telefontid: vardagar måndag-onsdag-fredag kl. 07.00-08.00 (tisdag, torsdag stängt) Telefon: 0122-249 50Var snäll och ha ditt lägenhetsnummer redo (börjar på 8).
Jour alla dagar året runt
Efter kontorstid gäller följande telefonnummer
Akuta fel (Vallonbygden/Securitas) Trygghetsjour (Securitas) Låsöppning (Securitas) Du får betala 1 500 kr för låsöppning (jour).Telefon: 0122-127 20
(Ring inte jouren när det gäller fel som kan vänta till nästa vardag.)
Hur snabbt kan vi hjälpa dig?
- Ärenden som inte är akuta åtgärdar vi så snabb vi kan
inom 14 dagar.
- Akuta fel åtgärdas samma dag.Till akuta fel hör:
- Stopp i avlopp/översvämning - Ström- och vattenavbrott
|
CORONA
Det här gäller vid felanmälan och besök
Vår svenska modell bygger på att vi alla tar vårt ansvar som individer.
För att skydda dig och oss vill vi att du som hyresgäst går in i ett annat rum under tiden vi arbetar på att åtgärda ditt fel, om du måste vara hemma. Om du inte går in i ett annat rum kommer vi inte att utföra ditt ärende.
Om du har milda symptom på luftvägsinfektion (såsom hosta, snuva, feber, halsont) kommer endast akuta fel hanteras i lägenheten. Vid felanmälan samt vid inbokade möten kommer vi att fråga efter dessa symptom. Som hyresgäst har du då ett moraliskt samhällsansvar att berätta om det är så. Svarar du ja kommer vår personal att avbryta besöket omgående, om ärendet inte är akut. Vi kommer då inte heller att göra några reparationer i din lägenhet.
Bokade möten kommer att avbokas om någon i besökarens hushåll uppvisar symptom. Vi kommer även att hålla avstånd till hyresgäster vi möter på området och vi uppmanar alla hyresgäster att göra likadant.
I den här situationen måste vi hjälpas åt att måna om varandras hälsa och hoppas på förståelse för att det kan ta lite längre tid att få ditt ärende behandlat.
|